Cílem práce je vytvořit logickou hru založenou na celulárním automatu. Hra by měla být zajímavá, zábavná (aspoň pro ty, kdo mají rádi logické hry) a přiměřeně obtížná. Nabízí se několik možností:
Podobně jako např. v "Hledání min" - hráč bude postupně odkrývat hrací plochu s cílem získat nějakou informaci a případně se vyhnout určitým políčkům. Jedna možnost je, že odkrývaná plocha bude obsahovat vývoj automatu a cílem bude určit jeho přechodovou funkci (nebo počáteční konfiguraci), případně se vyhnout políčkům, které mají určitý stav. Možná rozšíření: každé odhalení políčka bude zpoplatněno - čili hráč by měl odhalovat pouze ta políčka, která skutečně potřebuje k určení přechodové funkce. Dále je možné vytvořit tzv. "férovou verzi" - na požádání vysvětlím.
Hráči budou střídavě vykonávat tahy s cílem dosáhnout vítězství. Definice toho, co je tah a co je vítězství, bude v kompetenci řešitele, a bude využívat celulární automat. Několik možností pro inspiraci: Na začátku bude daná počáteční konfigurace známá oběma hráčům a dvě vyznačená políčka (případně jedno políčko) a cílem prvního hráče bude aktivovat první vyznačené políčko (případně dosáhnout toho, aby jedno vybrané pole mělo určitý stav), cílem druhého bude aktivovat druhé vyznačené pole (v případě jednoho pole, aby dosáhlo určitého jiného stavu). Vyhraje ten, komu se podaří cíl splnit jako první. Jejich tahy budou spočívat ve vytváření přechodové funkce automatu. (Poté, co bude přechodová funkce plně sestavená, se automat spustí a zjistí se výsledek hry.) Jinou možností je, že přechodová funkce bude daná a hráči budou vytvářet počáteční konfiguraci.
Úkolem řešitele by tedy mělo být: