Jirkův deníček

červenec 2006

Inspirován Dušanovým deníčkem píši deníček vlastní, kde budu psát drobné poznámky, události, postřehy a názory, samozřejmě především své.
V genezi stránky se budu zmiňovat jen o závažnějších změnách v deníčku.
Řazeno inverzně chronologicky.
Postupem času zjišťuji, že si sem raději a raději zapisuji osobní zážitky - pro své potěšení při vzpomínání.

(seznam deníčků z ostatních měsíců a let)

Šestá Šankha-prakšálana
14. července 2006

Dnes ráno jsem si udělal další Šankha-prakšálanu, jogínskou očistu střev (předchozí v dubnu). Šlo to velmi hladce, nejspíš i proto, že den předtím jsem byl u zubaře a moc jsem toho nenajedl. Také jsem ráno brzy vstal, šel se krátce proběhnout a hned šel na to.

Vltava 2006

Minulý týden jsme byli s Marťůlem, Filipem Hurdesem, Petrem Husákem, Kubou a Frenďákem na vodě. Měli jsme půjčený raft pro šest osob (tuším Colorado) a od Adama plastovou kanoi.

V pondělí večer jsme přespali v Krumlově v kempu Nové Spolí a ráno jsme vypluli z Vyššího brodu. Ubytovali jsme se na Pískovně, to je kemp Branná, kousek pod Rožmberkem. Večer tam v hospodě hezky hrál na kytaru jeden sympatickej kluk zhruba našeho věku a doprovázel ho milý děda na mandolínu. Ráno Marťůl dostopoval do Vyšáku, vrátil se s autem a převezli jsme si raft zase do Vyšáku a sjeli si to znovu. Tím jsme ale ztratili den náskok před obrovskými davy, které vyjely o sváteční středu.

Další den, ve čtvrtek, jsme přejeli až za krumlovské jezy, u posledního byla sranda, tam jsme si to zkoušeli opakovaně na kanoi. Pak všichni ostatní vyměkli, že se bojej bouřky, a tak jsme se vrátili do Nového Spolí a tam jsme spali v klidové zóně za kempem, kde se jindy spát nesmí, protože celý břeh byl totálně natřískaný stany. Bylo tam tu noc prý téměř pět tisíc stanů!

Večer v Krumlově jsme zašli na diskotéku, ale hráli málo techno, žádný vymytí mozku. Holky tam přicházely se svými partnery, my tam partnerky neměly, a tak jen chvilkami to stálo za to, většinou jsem se musel do tance nutit. Trávu jsme neměli, a tak jsme si s Marťůlem koupili krabičku Marlborek, prvně jsem vykouřil cigaretu. Trochu to psychicky zafungovalo, na malou chvilku jsem byl trošku, ale opravdu jen malinko zhulenej. Nestojí to za to. Nakonec jsme šli pryč. U stanů bylo tuhle noc poprvé docela ticho, a tak jsem si nemusel k usínání pouštět MP3-přehrávač, jako dvě či tři noci předtím, ani cpát do uší ucpávky.

V pátek jsme si znovu sjeli všechny krumlovské jezy, vždy někdo na raftu, někdo na kanoi, a pak jsme dojeli do Koruny. Cestou jsme se ještě zastavili u sympatického stánku se staročeskými plackami. Vrátili jsme raft a převezli nás zpátky do Krumlova. Schylovalo se už doopravdy k dešti a kempaři nás vyhazovali z klidové zóny, když už dnes nápor vodáků opadl, a tak jsme se sebrali a odjeli domů.

Na památku této povedené akce zde připisuji dvě nové sloky písně, kterou jsme někde ve Slaném zaslechli v hospodě. Tyto dvě nové sloky vznikly právě během naší plavby; na začátek uvádím dvě původní sloky, které jsme si pamatovali: